Στο μονοπάτι της φωτιάς

 



Οι ένθερμοι οπαδοί του αυστηρού διαχωρισμού μεταξύ δουλειάς και συναισθημάτων,ίσως και να αντιπάθησαν την εξαιρετική σειρά των 10 επεισοδίων με τίτλο DAISY JONES AND THE SIX η οποία αποτελεί μια απ΄τις καλύτερες τηλεοπτικές δουλειές της φετινής χρονιάς.

Βασισμένη στ’ομότιτλο μυθιστόρημα (2019) της Taylor Jenkins Reid,και χωρισμένη σε 10 μουσικά κομμάτια, έτσι ονομάζονται τα επεισόδια,η σειρά παρουσιάζει τα μέλη μιάς μπάντας στη μουσική σκηνή του Λος ‘Αντζελες τη δεκαετία του 1970,τα οποία αποφασίζουν να λύσουν τη σιωπή τους μετά από 20 χρόνια, και να εξηγήσουν on camera, πώς και γιατί έφτασαν να διαλυθούν ως μουσικό σχήμα (και όχι μόνο), ενώ βρίσκονταν στο αποκορύφωμα της φήμης τους, και έχοντας δώσει μια μεγαλειώδη συναυλία τον Οκτώβριο του 1977, στο Ιλινόϊς του Σικάγο, μπροστά σε μιά λαοθάλασσα. Με ένα εξαίρετο καστ με μπροστάρηδες το εκπληκτικό δίδυμο των Riley Keough (η εγγονή του Elvis Presley, και κόρη της κορης του, Lisa-Marie Presley,σημειωτέον) και Sam Claflin, υπέροχα κοστούμια της εποχής δια χειρός Denise Wingate, και εκπληκτική ατμόσφαιρα, αλλα και φοβερή χημεία ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές, η σειρά είναι δώρο για τους φανατικούς μουσικόφιλους, αλλά κι αυτούς που ανέκαθεν είχαν την απορία πως γίνεται ένα συγκρότημα να φτάνει στην κορυφή και να γκρεμίζεται με πάταγο.

Two natural disasters who needed to heal”, λέει ο πανέμορφος frontman της μπάντας, Μπίλι Νταν( τον οποίο υποδύεται υπέροχα και απολύτως πειστικά, ο Claflin), για να περιγράψει το γοητευτικό και ανεξήγητο δέσιμο που ειχαν αυτά τα δύο πλάσματα, ένα δέσιμο που φαίνεται πως είxε αντιληφθεί και ο περίγυρός τους, και συγκεκριμένα τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, αλλά και οι άνθρωποι που ήταν πιο κοντά τους : η καλύτερη φίλη της εκρηκτικής Ντέηζι Τζόουνς, Σιμόν Τζάκσον (μιά υπέροχη Nabiyah Be), ο αγαπημένος τους μουσικός παραγωγός,μια σχεδόν πατρική φιγούρα, ιδίως για τον Μπίλι,ο Τέντι Πράϊς (εξαίρετος και ο Tom Wright), ο μάνατζερ των συναυλιών τους, Ροντ Ρέγιες (απολαυστικότατος ο Timothy Olyphant) και φυσικά, η πανέμορφη σύζυγος του Μπίλι και φωτογράφος της μπάντας, η Καμίλα Νταν, που την υποδύεται ωραιότατα η Camila Morrone.

Κάθε επεισόδιο καλύτερο απ΄το άλλο, με το πρωταγωνιστικό δίδυμο να πυρπολεί την οθόνη με την ομορφιά του αλλά και τις επιδόσεις του στο τραγούδι (τα φωνητικά τα κάνουν οι Keough και Claflin),και ν’αποκαλύπτουν βαθμηδόν στον θεατή, πως επήλθε η καταστροφή, πως γίνεται μια μπάντα που κατάφερε αυτό που πολλοί ονειρεύονται και δεν καταφέρνουν ποτέ, να χύσει την καρδάρα με το γάλα, όπως λέει ο λαός, και να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθει. Το πολύ ενδιαφέρον πιστεύω, σ’αυτή τη σειρά, είναι ότι δεν μας παρουσιάζει κάποιους ροκ σταρ, όπως ήταν η μπάντα της Ντέηζι και του Μπίλι, να μην μπορούν να διαχειριστούν ολη αυτή την επιτυχία, και την συνακόλουθη φρενίτιδα εκ μέρους των αποδεκτών της μουσικής τους, δε βλέπουμε αστέρια που βυθίζονται στα ναρκωτικά και το αλκοόλ, επειδή δεν αντέχουν να βγούν για πολλοστή φορά στη σκηνή και να παίξουν μουσική, επειδή δεν αντέχουν να το κάνουν αυτό σαν καλοκουρδισμένες μηχανες, αντιθέτως βλέπουμε ότι ο καταλύτης στην διάλυσή τους, ήταν τα προσωπικά τους αισθήματα, οι μεταξύ τους σχέσεις (ιδίως οι ερωτικές) και κυρίως οι δύο ισχυρές προσωπικότητες που ήταν ο πεντάμορφος Μπίλι Νταν-ιδρυτής των Six, και η εξίσου εκρηκτική τραγουδίστρια της μπάντας, Ντέηζι.

 



Στα καλύτερα επεισόδια, τα 2 τελευταία δηλαδή, παρακολουθούμε την περιοδεία της μπάντας στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά την τρομερή επιτυχία που είχε το άλμπουμ τους  Aurora,και το τι ακριβώς προηγήθηκε εκείνη τη σημαδιακή μέρα της 4ης Οκτωβρίου του 1977, όπου η πεντάμορφη Ντέηζι σε μια απ΄τις καλύτερες σεκάνς ολης της σειράς, τραγουδάει μαζί με τις χιλιάδες κόσμου, το εμβληματικό κομμάτι της μπάντας, Look At Us Now,το οποίο ήταν σημαδιακό για το ζευγάρι, το ζευγάρι των ερμηνευτών και ουχί εραστών. Και είναι πραγματικά αυτή η ακαταμάχητη έλξη, αυτό το ανεξήγητο δέσιμο ανάμεσα σ’αυτά τα δύο πλάσματα, που έβαζε φωτιά στη σκηνή, απογείωνε κάθε κομμάτι που τραγουδούσαν μαζί, κι έκαναν τους δημοσιογράφους ν’αναρωτιούνται, γιατί απέφευγαν συστηματικά να τραγουδήσουν το συγκεκριμένο τραγούδι. Οι Claflin-Keough αξίζουν σίγουρα βραβείο ερμηνείας,κι αποτελούν ένα απ ΄τα πιό όμορφα ζευγάρια που έχουμε δεί στην οθόνη.

Είναι δυνατόν, και σε ποιό βαθμό, να κρατήσει κάποιος εκτός δουλειάς τα συναισθήματα; Στην εξαιρετική σεκάνς όπου παρακολουθούμε τον Μπίλι και τη Ντέηζι να ‘χουν κλειστεί στην σπιταρώνα του παραγωγού τους, και να γράφουν μαζί τα τραγούδια του άλμπουμ, έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε πως γεννιούνται οι επιτυχίες− η Ντέηζι καπνίζει και πίνει ασταμάτητα, βουτάει στην πισίνα της βίλας, μιλάει με τον Μπίλι κι όταν αυτός απορεί με το φαινομενικό χαζολόγημα της ευειδέστατης νεαρής, παίρνει την απάντηση, ότι φυσικά και δουλεύουν τώρα, ακόμη κι αν χαζολογάνε καπνίζοντας. Το αν όντως αυτό έκαναν, αποδείχτηκε περίτρανα απ΄την επιτυχία των τραγουδιών που έγραφαν. ″Whatever they were doing, was working” λέει χαρακτηριστικά ο Γκράχαμ Νταν, ο αδελφός του Μπίλι και μέλος της μπάντας. Και είναι αμφίβολο τελικά, αν όλο αυτό το ακαταμάχητο και ανεξήγητο ανάμεσα στον Μπίλι και τη Ντέηζι ήταν ένα καλοστημένο κολπάκι εκ μέρους του προκειμένου να βγαίνουν σούπερ τραγούδια,ή εδώ υπήρξε ένας μεγάλος έρωτας. «Κάθε τραγούδι, έμοιαζε με κωδικοποιημένο μήνυμα του Μπίλι προς τη Ντέηζι, και της Ντέηζι προς τον Μπίλι» λέει ένας δημοσιογράφος. Αν όλα χρειάζονται ψυχή προκειμένου να έχουν τη μέγιστη επίδραση στον αποδέκτη, είναι σίγουρο ότι αυτοί οι δύο σίφουνες, που έμελε να εκτινάξουν στα ύψη την μπάντα και να τη γκρεμίσουν στην άβυσσο, έβαζαν περισσότερη ψυχή στα τραγούδια τους, απ’ όσο παραδέχονταν, αυτό τουλάχιστον φαίνεται να ισχυει για τον ωραίο Μπίλι, ο οποίος προσπαθούσε και να έχει επιτυχία στη δουλειά του αλλά να μη διαλύσει και τον γάμο του.




Δεν ήταν η μεγάλη απήχηση στον κόσμο, αυτό που κατέστρεψε τους Six, ήταν το πάθος, τα ισχυρά Εγώ των δύο τραγουδιστών-στιχουργών της μπάντας, και το ότι αμφότεροι δεν μπορούσαν να δεχτούν ότι στην ουσία ήταν τα δύο μισά που μαζί έφτιαχναν ένα Όλο. Σε κάποιο απ΄τα τελευταία επεισόδια, όταν η Ντέηζι έχει ξεσαλώσει εντελώς με τα ναρκωτικά, λέει στον Μπίλι την σημαδιακή ατάκα : ”youll know, when Im done”,η οποία δείχνει ακριβώς το μυστικό δέσιμό τους, αυτό που τους έκανε τόσο ακαταμάχητους πάνω στη σκηνή, αυτό που έβλεπαν οι υπόλοιποι και μπορεί στο βάθος-βάθος να το ζήλευαν κιόλας.

Στο εξαιρετικό 10Ο επεισόδιο, λύνεται το «μυστήριο» του οποίου μια γεύση είχαμε πάρει στο 1ο επεισόδιο, όπου βλέπουμε τα μέλη της μπάντας, 20 χρονια μετά (το 1997 δηλαδή), να μιλάνε με νοσταλγία και συγκίνηση, σε κάποιον/α του οποίου η ταυτότητα αποκαλύπτεται στο τελευταίο επεισόδιο, και έχει τη σημασία του ποιο είναι αυτό το πρόσωπο.

Η Ντέηζι, σαν φιγούρα βγαλμένη από πίνακα του H.J.Draper, με τα αέρινα καφτάνια της ν’ανεμίζουν, τα πυρόξανθα μακριά μαλλιά της να συνοδεύουν το χορό της πάνω στη σκηνή, είχε μαγέψει όχι μόνο τον Μπίλι Νταν, αλλά και την πανέμορφη σύζυγό του (η οποία ομολόγησε πως ήταν η μεγαλύτερη θαυμάστριά της), καθώς και την τρισχαριτωμένη κορούλα τους, την Τζούλια, που ήθελε όταν μεγαλώσει να γίνει σαν τη Ντέηζι.

Έγινε κάτι καλύτερο− η μνήμη της μπάντας, η κιβωτός μέσα στην οποία φυλάχτηκαν τα έργα και οι μέρες αυτου του μουσικού σχήματος.

 

Trivia :

·        Τα γυρίσματα έγιναν στη Ν.Ορλεάνη. Η μπάντα δεν υφίσταται, αποτελεί προϊόν της φαντασίας της συγγραφέως του βιβλίου.

·        Το άλμπουμ Aurora, κυκλοφόρησε στις 2/3/23 απ΄την Atlantic Records. Τα φωνητικά τα έκαναν οι Claflin, Keough. Είχε προηγηθεί η κυκλοφορία των singles, Look At Us Now και Regret Me.

·        Η συγγραφέας του βιβλίου που αποτέλεσε τη βάση της σειράς, είχε δηλώσει πως πηγή έμπνευσής της ήταν η παρακολούθηση των Fleetwood Mac στην τηλεόραση, καθώς μεγάλωνε.

·        Ο Sam Claflin, είχε υποδυθεί εξίσου συγκλονιστικά, τον άγγλο βαρωνέτο και ηγέτη του Φασιστικού Κόμματος της Μ.Βρετανίας τη δεκαετία του 1930, Oswald Mosley, στην εξαιρετική τηλεοπτική σειρά, Peaky Blinders (5η κι 6η σεζόν).

 









Σχόλια