Ακούτε το ουρλιαχτό μας;

 


Οκτώ ιστοριούλες, των 30 λεπτών περίπου έκαστη, παρουσιάζει η εξαιρετική τηλεοπτική σειρά με τον τίτλο ROAR ,βασισμένη στην ομότιτλη συλλογή μικρών ιστοριών του 2018, δια χειρός Cecelia Ahern.

Με χιούμορ και ευρηματικότητα, αυτές οι 8 ιστορίες αποτελούν εξαιρετικες αλληγορίες σχετικά με το τί σημαίνει να είσαι γυναίκα σήμερα. Με ωραιότατη μουσική επένδυση, και κυρίως απολαυστικότατες ερμηνείες απ΄τις πρωταγωνίστριες που ενσαρκώνουν τους πολύπαθους κεντρικούς χαρακτήρες, η σειρά είναι μιά πρώτης τάξεως απεικόνιση των δυσκολιών/κλισέ/παγίδων/απαιτήσεων/υποχρεώσεων που καλούνται να διαχειριστούν οι άνθρωποι γένους θηλυκού, ιδίως αν συγκεντρώνουν πάνω τους περισσότερα από ένα, επιμέρους χαρακτηριστικά (όπως η γυναίκα της πρώτης ιστορίας : The Woman Who Disappeared, η οποία ειναι και γυναίκα και έγχρωμη, συνεπώς ανήκει σε 2 πολιτισμικές μειονότητες, με όσα τραγελαφικά συνεπάγεται αυτό).

Το μίσος για το γυναικείο φύλο (και οι συνακόλουθες γυναικοκτονίες), η ηλίθια και άκρως επικίνδυνη και υπονομευτική της αυτονομίας, ανατροφή που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην όμορφη εμφάνιση παρά στα πνευματικά εφόδια,οι...ελαττωματικοί σύζυγοι και η μάστιγα της άνοιας, οι συναισθηματικες-σεξουαλικές ανάγκες των γυναικών και οι ανεπαρκείς σύντροφοι,αλλά και το τόσο οικείο μέγα πρόβλημα των αυξημένων υποχρεώσεων στις οποίες καλούνται ν'ανταποκριθούν οι σύγχρονες γυναίκες, αυτό το πολύπτυχο εργαζόμενη-μητέρα-ερωμένη-ξεματιάστρα-λογίστρια κλπ.,ρόλοι που πολλές φορές υιοθετεί χωρίς να το πολυ-αντιλαμβάνεται, απλώς επειδή μπήκε σε μιά σχέση και ξαφνικά, ανεξήγητα, παρατηρεί τον εαυτό της να κάνει πράγματα που ούτε καν επεδίωξε. 'Οπως πολύ εύστοχα παρατηρεί μία απ΄τις φίλες της γυναίκας στην 7η ιστορία The Woman Who Returned Her Husband, "γιατί τί άλλο είναι ο γάμος, απ' την συμφωνία δύο ανθρώπων να παγιδευτούν μαζί;"

Η σοκαριστική κυριολεξία της 3ης ιστοριουλας, όπου μια πανέμορφη γυναίκα (την υποδύεται η  Betty Gilpin), πείθεται απ ΄τον συνεπαρμένο μαζί της, σύζυγό της, να περνάει τη ζωή της καθηλωμένη σ'ενα ψηλό ράφι στον τοίχο, παρουσιάζει εξαιρετικά τις συνέπειες της ανατροφής ενός παιδιού θηλυκού γένους, ως η κούκλα η αξιοθέατη,με την ομορφιά το μεγαλύτερο εφόδιό της και το όπλο για να ρίχνει τους άντρες. Η κούκλα της ιστορίας αντιμετωπίζεται απ΄τον πολυάσχολο σύζυγό της, ως τρόπαιο του οποίου η θέση είναι πάνω στο ράφι για να το θαυμάζουν όλοι. "All you have to do, is sit here and be loved" λέει ο σύζυγος στην πεντάμορφη και φτιάχνει με τα χεράκια του ένα ευρύχωρο ράφι σ'ενα απ΄τα δωμάτια της καταπληκτικής έπαυλής του, πάνω στο οποίο θρονιάζει την αγαπημένη του.

 

 


Η κυριολεξία της 3ης ιστορίας δίνει τη θέση της σε μιά φοβερή αλληγορία για την superwoman, τη γυναίκα "πολυεργαλείο" που καλείται να εναρμονίσει τη μητρότητα (και τις απαιτήσεις αυτών των μικρών δυναστών, των παιδιών της) με τις αυξημένες απαιτήσεις της δουλειάς της. Η τόσο οικεία εικόνα σε πολλές εργαζόμενες γυναίκες, της μαμάς που ντυμένη στην τρίχα, έχει γονατίσει μπροστά στον/στην μικρό/η σατράπη προσπαθώντας να τον εξευμενίσει, αποτυπώνεται στην 4η ιστορία, όπου η γυναίκα την οποία υποδύεται η Cynthia Erivo, είναι μεγαλοστέλεχος σε εταιρεία και επιστρέφει μετά τη λήξη της άδειας εγκυμοσύνης, στο γραφείο, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, ιδίως σε ότι αφορά τη θέση της. Οι ανεξήγητης προέλευσης φρικτές δαγκωματιές που καλύπτουν σταδιακά το κορμί και το πρόσωπο της ταλαίπωρης εργαζόμενης μαμάς, αποτελούν μιά άκρως πετυχημένη αλληγορία των αυξημένων απαιτήσεων που έχουν οι άλλοι απ΄αυτην και των αυξημένων ενοχών της ίδιας επειδή δεν μπορεί ν'ανταποκριθεί όσο θα ήθελε. Είναι χαρακτηριστικότατη η ατάκα της μικρής κόρης της, όταν η μαμά επιστρέφει απ΄το γραφείο : " υποτίθεται πως όταν γυρίζεις απ΄τη δουλεια κάνεις τα πράγματα καλύτερα όχι χειρότερα". Και η αποσβολωμένη μαμά η οποία σιχαινόταν τις υποστηρικτικές ομάδες για μαμάδες, βλέπει τον εαυτό της να πηγαίνει σε μιά τέτοια και να βλέπει με φρίκη, κι άλλες ομοιοπαθείς.

Η πιό ξεκαρδιστική όμως ιστοριούλα και ταυτόχρονα μιά έξοχη αλληγορία του κακοποιητικού συντρόφου ο οποίος αποκαλύπτεται αφού έχει πρώτα βολευτεί καλά-καλά σε μιά σχέση, είναι η 5η,με τον τίτλο The Woman Who Was Fed By A duck. Η Merritt Wever  είναι πειστικότατη στο ρόλο της 30άρας κοπέλας η οποία μετά την ενασχόλησή της με την προεκλογική εκστρατεία κάποιου πολιτικού προσώπου, αποφασίζει να συνεχίσει τις σπουδές της για να μπεί στην Ιατρική, ακούγοντας ταυτόχρονα και τη μουρμούρα της εγκυμονούσας αδελφής της, σχετικά με την άθλια ερωτική της ζωή (όχι της αδελφής της, τη δική της). Και όπως συμβαίνει βεβαίως πάντοτε, η παρηγοριά έρχεται εντελώς ανέλπιστα από κει που ούτε καν θα το περίμενε,κι έχει το πρόσωπο μιάς αρσενικής πάπιας, του Λάρι παρακαλώ (ένας απολαυστικότατος Justin Kirk δανειζει τη φωνη του) ο οποίος θυμίζει όλα αυτά τα cool και εξόχως γοητευτικά αρσενικά που γνωρίζουν καλά πως ν'ανεβάσουν την αυτοπεποίθηση μιας γυναίκας, και να τους γίνουν απαραίτητοι. Και φυσικά δεν εχει ευχάριστο φινάλε η ιστορία, για την πάπια.

Με χιούμορ, μακάβριο ή μη, τρυφερότητα (όπως στην πολύ όμορφη 2η ιστορία όπου πρωταγωνιστούν οι εξαιρετικές Judy Davis και Nicole Kidman), και ανελέητη σάτιρα, η σειρά των Liz Flahive και Carly Mensch, θέτει κάποια απ΄τα προβλήματα των γυναικών με αφοπλιστικό τρόπο και αποτελεί μιά εξαιρετικά πρωτότυπη προσέγγιση. 

Η φαινομενικά εξωφρενική 7η ιστορία με την γυναίκα που επιστρέφει τον...ελαττωματικό σύζυγό της, στο πολυκατάστημα γιατί δεν τον αντέχει άλλο, είναι βέβαιο ότι θα κάνει πολλές γυναίκες παγιδευμένες σ'εναν γάμο, να χαμογελάσουν πονηρά,υπάρχει άλλωστε μεγαλύτερη ικανοποίηση απ΄το να πετάς στα μούτρα των "παραδοσιακών" αρσενικών που ανατράφηκαν με την ιδεολογία της εύρεσης μιας καλής νύφης (λες και μιλάμε για καλό αυτοκίνητο), που χλευάζουν όσες είναι άνευ συντρόφου, ότι θα μείνουν "στο ράφι" (λες και μιλάμε για κανενα εμπόρευμα),σαν καπνογόνο τις απόψεις τους; σ'αυτή την ιστορία, οι σύζυγοι συνοδεύονται από εγγύηση, και μπορεί η δυσαρεστημένη συμβία τους, να τους επιστρέψει στο κατάστημα και ν'αγοράσει άλλον σύζυγο, τον οποίο επίσης αν δεν την ικανοποιεί, μπορεί να επιστρέψει-οι σύζυγοι που έχουν επιστραφει επανειλλημένως, πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας...τρέμετε νυφοπάζαρα.



  

Trivia :

  • Την 4η ιστορία σκηνοθέτησε η ηθοποιός Rashida Jones.
  • Τον Μάϊο της φετινής χρονιάς, η προβολή της σκηνής της 5ης ιστορίας, με την πάπια Λάρι, να...ικανοποιεί σεξουαλικά την Αμέλια, προκάλεσε διαμαρτυρίες και Αρχή Τηλεπικοινωνιών Ofcom δέχτηκε πάνω από 200 παράπονα... 
  • Η Kara Hayward του Moonrise Kingdom, υποδύεται τη Μίλυ στην τελευταια ιστορία.

 

 

 

 



Σχόλια