Η βιτρίνα

 


 Τριπλή, θηλυκή παρουσία διαθέτει η πολύ καλή μίνι σειρά των 6 επεισοδίων με τον λιτό τίτλο
THE UNDOING, σκηνοθεσίας Susanne Bier, βασισμένη στο μυθιστόρημα της Jean Hanff Korelitz, You Should Have Known (2014) και με πρωταγωνίστρια την πανέμορφη εδώ, Nicole Kidman στο ρόλο μιάς (ακριβής) ψυχιάτρου στη Νέα Υόρκη η οποία βλέπει την αξιοζήλευτη, μέσα στην ευμάρεια και άνεση ζωή της να καταρρέει μετά από μία φρικτή ανθρωποκτονία που συμβαίνει, η οποία εμπλέκει τον σύζυγό της, τρανό γιατρό-ογκολόγο ως ύποπτο.
Η πεντάμορφη πραγματικά Kidman, στηρίζει επάξια τον συμπρωταγωνιστή της στο δράμα Hugh Grant,ο οποίος πρέπει να είναι απ΄τους καλύτερους κακούς της φετινής χρονιάς μαζί με τον υπέροχο Kenneth Branagh στην ταινία-σπαζοκεφαλιά του Nolan, Tenet. Ο Grant μ' αυτόν τον ακαταμάχητο συνδυασμό υπόγειου χιούμορ και γοητείας, είναι απολύτως πειστικός (και παραπλανητικός) στο ρόλο του μεγαλογιατρού του παιδικού καρκίνου, Τζόναθαν Φρέηζερ ο οποίος όπως όλοι οι πετυχημένοι και φτασμένοι αυτού του κόσμου, νομίζει πως μπορεί να κάνει τα πάντα χωρίς συνέπειες. Να έχει διπλή ζωή, την οποία κρατάει κρυφή βεβαιως απ΄την πανέμορφη σύζυγό του Γκρέης, και τον μικρό γιό του Χένρι (ο πολύ καλός Noah Jupe), να βουτάει τα δάχτυλά του στο βάζο με το γλυκό εν ολίγοις και να συνεχίζει τις υπόλοιπες δραστηριότητές του σα να μη συμβαίνει τίποτα.
Η γοητεία της σειράς είναι διάχυτη και οφείλεται πρωτίστως στη Nicole Kidman η οποία μονοπωλεί τα πλάνα με την ομορφιά της. Οι οδηγίες της Bier προς τους ανθρώπους που θα επιμελούνταν την εικόνα της Kidman ήταν σαφέστατες, είχε δώσει πολύ συγκεκριμένες οδηγίες ώστε η Γκρέης να έχει αυτή την υπέροχη boho chic φιγούρα, με τα κοκκινόξανθα μακριά,σγουρά μαλλιά της και τα πάντα σκουρόχρωμα βαμμένα νύχια της.
Αυτή η αίσθηση του η ζωή μας βαίνει πρίμα, έχουμε τραπεζικούς λογαριασμούς που ξεχειλίζουν και είμαστε σούπερ ωραίοι και κομψοί, βγαίνει ιδίως στο πρώτο επεισόδιο, όταν ακόμη η Γκρέης -ευτυχισμένη μέσα στην άγνοιά της- σηκώνεται πρωί πρωί για να ετοιμαστεί για το ιατρείο της, ίδια νύμφη, με τις αέρινες πυτζάμες της, και το υπέροχο μανικιούρ της να στεφανώνει κάθε κίνηση ρουτίνας που κάνει φροντίζοντας το πανέμορφο προσωπάκι της. Ναι, η Γκρέης είναι πολύ εντυπωσιακή γυναίκα, 2 μέτρα ύψος σχεδόν, όταν πηγαίνει τον Χένρι στο σχολείο του, όλοι την κοιτάζουν με λατρεία και δέος σα να βλέπουν τη βασίλισσα των ξωτικών να καταφθάνει στο φτωχικό τους. Αν κι εδώ που τα λέμε, το σχολείο που φοιτά ο Χένρι, δεν ειναι καθόλου φτωχικό, καθότι όπως μαθαίνουμε σύντομα, το ζεύγος Φρέηζερ καταβάλλει 50.000 δολάρια ετησίως για δίδακτρα...






Και για να είμαστε ακόμη πιό ακριβείς, το χρήμα πίσω απ' την ακριβή φοίτηση του Χένρι, το παρέχει ο πατέρας της Γκρέης, ο Φράνκλιν Ρένερ (ένας τρομερός Donald Sutherland) ο οποίος όπως ενημερώνει αργοτερα που έχει αρχίσει η "κατολίσθηση", τον διευθυντή του σχολείου : " oh, I'm an old fashioned cocksucker" και του εξηγεί επακριβώς τι εννοεί, τίποτα το ομοφυλοφιλικό, να μην ανησυχεί, κάτι χειρότερο... Αν πετυχαίνει κάτι αυτή η πάρα πολύ ενδιαφέρουσα και γοητευτική απεικόνιση των εύπορων Νεοϋορκέζων του σήμερα, είναι να θολώνει επιδέξια τα νερά μέχρι και το συγκλονιστικό φινάλε της, αναφορικά με το ποιός τελικά διέπραξε το ειδεχθές έγκλημα. Γιατί η ζωάρα που φαίνεται να διάγει η Γκρέης μετά του γοητευτικού συζύγου της και του γιού της, στο ωραίο και άνετο διαμέρισμά τους σε πολυτελή πολυκατοικία στο Μανχάταν, κηλιδώνεται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) απ΄το αίμα της ζουμερής και πολύ άνετης με το σώμα της και τη γύμνια του, ζωγράφου-γλύπτριας Έλενα 'Αλβες (η Matilda De Angelis) η οποία ανακαλύπτεται με πολτοποιημένο το πρόσωπο και μέσα σε μιά λίμνη αίματος. Ποιός/ ποιά είναι ο δράστης; 
Πολύ έξυπνα η σειρά παρέχει στοιχεία που στην ουσία απομακρύνουν απ΄τον βασικό ύποπτο, γιατι και άλλα πρόσωπα του στενού κύκλου του Τζόναθαν, μοιάζουν να είχαν ένα επαρκές κίνητρο για να διαπράξουν αυτόν τον φόνο. Είχαν όμως και την ανάλογη ικανότητα; και δεν εννοώ την σωματική ικανοτητα. Όσο ένοχος φαίνεται, εκ πρώτης όψεως, ο μεγαλογιατρός Τζόναθαν Φρέηζερ, που θεράπευε τα παιδάκια απ΄τον φρικτό καρκίνο, άλλο τόσο ένοχη φαίνεται και η ωραία σύζυγός του, απόφοιτος του Χάρβαρντ (όπως και ο Τζόναθαν) και με την ικανότητα να "διαβάζει" τους ανθρώπους (και γιατί όχι, να μπορεί και να τους χειριστεί κατά το δοκούν), άλλο τόσο ένοχος μοιάζει να είναι και ο επιβλητικός πατέρας της Γκρέης, ο οποίος δείχνει διατεθειμένος να κάνει τα πάντα προκειμένου να προστατεύσει την οικογένειά του (αξίζει την προσοχή μας η σχέση του με τη μοναχοκόρη του Γκρέης), άλλο τόσο ένοχος δείχνει ακόμη κι ο μικρούλης Χένρι,ναι ο Χένρι, ο μαθητευόμενος του βιολιού που λατρεύει τον πατέρα του και γνωρίζει περισσότερα απ΄όσα νομίζουμε. Και είναι αυτή η γνώση μιάς λεπτομέρειας, ενός περιστατικού που είδε με τα μάτια του ο Χένρι, αλλά αποσιώπησε επειδή "δεν ήθελα να προδώσω την εμπιστοσύνη του" που μοιάζει να αποτελεί τον καταλύτη. Ποιά θα ήταν άραγε η εξέλιξη αυτού του γάμου, αν ο Χένρι είχε μιλήσει στο κατάλληλο πρόσωπο; Και ποιά θα ήταν η εξέλιξη της ιστορίας αν εκείνο το μοιραίο βράδυ του Ιανουαρίου,ο Τζόναθαν δεν είχε συναντηθεί με τη χυμώδη Έλενα; 




Θα συνέχιζε ανενόχλητος την απιστία έναντι της Γκρέης; ή θα πρυτάνευε η ψυχραιμία και η συζυγική εγκράτεια; είναι ο Τζόναθαν τόσο αθώος και θύμα μιάς φρικτής και διαβολικής σύμπτωσης όπως δείχνει ή όχι; στο καθοριστικό τελευταίο επεισόδιο της σειράς,όπου μας δίνεται η απάντηση στο βασικό ερώτημα "ποιός το έκανε;" το τελευταίο 20λεπτο είναι συγκλονιστικό, και δίνει την ευκαιρία στον Grant για μιά πολύ δυνατή ερμηνεία. 
Η φράση "τα φαινόμενα απατούν", βρίσκει κι εδώ το πλήρες νόημά της, και νομίζω πως είναι κρίσιμη η παρατήρηση που έκανε ο ίδιος ο ηθοποιός για τον χαρακτήρα που υποδύεται : "δεν ξέρω αν ο Τζόναθαν αγαπάει την οικογένειά του, επειδή τον αγαπάει. Κι αυτό είναι τρομακτικό..."





Trivia :
  • Το τραγούδι των τίτλων έναρξης, το θρυλικό Dream A Little Dream Of Me, ερμηνεύει εξαιρετικά η Nicole Kidman, η οποία είχε και επιφυλάξεις όταν της το πρότεινε η Bier, θεωρώντας ότι δεν έχει καλή φωνή.
  • Η Kidman έχει ξαναϋποδυθεί τη σύζυγο γιατρού, με παρόμοιο δυναμισμό και ομορφιά : στο θρυλικό πλέον Eyes Wide Shut βεβαίως, του Kubrick.
  • Τα γυρίσματα έγιναν στη Ν.Υόρκη και το Kingston. Επίσης γυρίσματα είχαν προγραμματιστεί να γίνουν και στο Shelter Island, αλλά ματαιώθηκαν λόγω αντιδράσεων των κατοίκων. Ως εκ τούτου, οι σκηνές στο εξοχικό σπίτι των Φρέηζερ, γυρίστηκαν στο North Fork του Long Island.























Σχόλια