Με τρείς σταγόνες αίμα




Ασπρόμαυρο διαμάντι που αντλεί απ΄τη μυθολογία της Εσθονίας, είναι η ταινία του  Rainer Sarnet με τίτλο NOVEMBER (2017) βασισμένη στο μυθιστόρημα του Andrus Kivirahk, Rehepapp ehk November (The Old Barny aka November).

Σ' ένα χωριό της Εσθονίας, κατά τον 19ο αιώνα, οι κάτοικοί του αγριεμένοι απ΄την πείνα και απελπισμένοι απ΄τη φτώχεια, φτιάχνουν όντα από διάφορα παλιά εργαλεία που βρίσκονται στα σπίτια τους, και πουλώντας την ψυχή τους στο Διάολο, αυτά τα ανδρείκελα ζωντανεύουν υπακούοντας στις διαταγές του αφέντη τους, του πουλημένου στον Διάβολο αφέντη τους.  Ασχέτως εθνογραφικού ενδιαφέροντος, αυτή η ταινία είναι τίποτα λιγότερο από χάρμα οφθαλμών' με εκπληκτική φωτογραφία δια χειρός Mart Taniel αφηγείται με θαυμαστό τρόπο ανίερες συμφωνίες που συνάπτουν οι χωρικοί (κατακλέβοντας παράλληλα τον Βαρώνο που διαμένει στην περιοχή) και τα παθήματα της αγάπης όπως ενσαρκώνονται στους δύο νέους Λίινα και Χανς (οι πολύ καλοί Rea Lest  και Jorgen Liik αντιστοίχως). Η ωραία Λίινα είναι ερωτευμένη με τον χαζούλη Χανς, ο οποίος όμως έχει μάτια μόνο για την ωραία κόρη του Βαρώνου. 
Η βάση της τραγωδίας έχει ήδη τεθεί και ο Sarnet μέσα από εξαιρετικά σκηνογραφημένα "κάδρα" μας δείχνει τι παθαίνουν οι θνητοί όταν προσπαθούν να ξεγελάσουν τον Διάβολο. 
Σε μία φοβερή σεκάνς στα πρώτα λεπτά της ταινίας, βλέπουμε τη συνύπαρξη ζωντανών και νεκρών- οι δεύτεροι επισκέπτονται τη γη των ζωντανών συγγενών τους και περνούν κάποιες ώρες μαζί τους. Καμία έκπληξη, κανένας τρόμος δεν ταράζει αυτή τη συνάντηση, οι ζωντανοί υποδέχονται τους πεθαμένους οι οποίοι τρώνε και πίνουν μαζί με τους συγγενείς τους σα να είναι το πιό φυσικό πράγμα αυτό στον κόσμο.
Η ωραιότατη μουσική επένδυση του Michal Jacaszek  έχει τη δική της συμβολή επίσης στο επιδραστικό αποτέλεσμα που βλέπουμε.Σημαντική είναι και η παρουσία αυτών των έμψυχων ανδρείκελων, των kratt τα οποία δεν είναι και τόσο αθώα και ελέγξιμα όσο φαίνονται εξαρχής, σύμφωνα με την Εσθονική μυθολογία, το kratt επιβάλλεται να είναι συνεχώς απασχολημένο γιατί διαφορετικά στρέφεται εναντίον του δημιουργού-αφέντη του... άλλωστε βλέπουμε το kratt να λέει στον αφέντη του : "δώσ' μου δουλειά!".




 Θα κατορθώσει η Λίινα που ο πατέρας της ετοιμάζεται να τη δώσει νύφη στον αηδιαστικό Έντελ να κάνει δικό της τον Χανς; η θυγατέρα του Βαρώνου θα καταφέρει να επιστρέψει αβλαβής στο κρεβάτι της, μιάς και είναι υπνοβάτιδα;  Η απολύτως ονειρική δημιουργία του Sarnet μπαίνει άνετα στη συλλογή των αισθητικά άρτιων ταινιών,εμπλουτίζοντας το καλό σινεμά. 













Σχόλια