Η μοίρα της μαριονέτας : House Of The Dragon, s.1/ep.9

 


Ατμόσφαιρα τρομοκρατίας, συντονισμένη απ΄το Χέρι του Βασιλιά, επικρατεί στο παλάτι, μετά τον θάνατο του Βισέρις Ι, όπως βλέπουμε στο εξαιρετικό 9ο επεισόδιο της σειράς, με τον σημαδιακό τίτλο The Green Council,υπονοώντας φυσικά τις εσπευσμένες ενέργειες εκ μέρους της ωραίας Queen Consort ‘Αλισεντ Χάϊταουερ, να στεφθεί νέος βασιλιάς ο γιόκας της ο πρωτότοκος, ο Έγκον, και όχι η πριν 20 χρόνια ανακηρυχθείσα διάδοχος του Βισέρις στο Σιδερένιο Θρόνο, πριγκίπισσα Ρενίρα.

Με μία φοβερή εναρκτήρια σεκάνς στην αίθουσα που συνεδριάζει το Small Council ξεκινάει αυτό το επεισόδιο, και το σοκ έρχεται να μας γραπώσει απ’ το σβέρκο προετοιμάζοντάς μας για όσα τρομερά θ’ακολουθήσουν όχι μόνο στο επόμενο, τελευταίο επεισόδιο αυτής της σεζόν, αλλά και στις επόμενες.Η βιασύνη, ιδίως του σερ ‘Οττο (φοβερός ο Rhys Ifans, έχει αυτό το υπόρρητα απειλητικό ύφος, σε κοιτάζει με συγκεκριμένο βλέμμα που παγώνει τον αποδέκτη του, και δεν του αφήνει περιθώρια άρνησης) να εκκαθαρίσει το παλάτι απ΄τους υποστηρικτές της Ρενίρα και να εγκαταστήσει ανθρώπους πιστούς στους… Πράσινους, είναι αηδιαστική θα έλεγα, και προκαλεί μια κάποια ανακούφιση η εξίσου αγανακτισμένη στάση της ωραίας ‘Αλισεντ, η οποία σ’αυτό το επεισόδιο παρουσιάζει ένα εξόχως ενδιαφέρον πρόσωπο : δεν είναι απαραιτήτως η χαμηλότονη, μαζεμένη και άβουλη κυρία της Αυλής, αλλά τολμάει και να υψώσει τη φωνή της, και να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι, και να απειλήσει ένα μέλος του Μικρού Συμβουλίου ότι θα τον αποβάλλει και θα τον στείλει στο Τείχος, έτσι και συνεχίσει να λέει αυτά που λέει, σ’αυτή την εξαιρετική εναρκτήρια σκηνή με το σοκαριστικό συμβάν που προκαλεί (εσκεμμένα ή όχι, δεν ξερουμε και ίσως δε μάθουμε ποτέ), ο σερ Κρίστον Κόουλ, ναι ο σερ Κρίστον, ο προσωπικός φρουρός της βασίλισσας, που δείχνει πως δεν ανέχεται όχι απλώς μύγα στο σπαθί του, αλλά ούτε κανέναν υπαινιγμό για την βασίλισσά του, και το ερώτημα είναι αν ο αφοσιωμένος στο Στέμμα ιππότης, καλλιεργεί κι άλλα συναισθήματα γιαυτήν, αυτό θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να το δούμε. Τουλάχιστον ο σερ Κρίστον, είναι μακράν καλύτερη και ευειδέστερη επιλογή…εραστή, συγκριτικά μ’εκείνον τον μουλωχτό αχώνευτο Αρχοντα Λάρις Στρονγκ, τον επονομαζόμενο Clubfoot, εξαιτίας του ελαττωματικού ποδιού του, ο οποίος είναι η αιτία για μία ιδιαζόντως αμφιλεγόμενη σκηνή με την ωραία ‘Αλισεντ. Ο Στρονγκ, είναι, θυμίζω,ο Master of Whispers του παλατιού, αλλά το θέμα είναι μήπως παίζει σε δύο ταμπλώ, ιδίως αν λάβουμε υπόψιν και την διφορούμενη ατάκα του προς τον σερ ‘Οττο, όταν αυτος παρατηρεί (λόγω πατρικής ανησυχίας άραγε; )  «εσχάτως βλέπω ότι κάνετε πολύ παρέα με τη βασίλισσα» στον Λάρις, για να του πεί ο αχώνευτος πως αυτό δεν είναι κάτι που δεν θα ωφελήσει και τον ίδιο μακροπρόθεσμα… τι εννοούσε ο Λάρις, και ο σερ Όττο συννέφιασε έτσι; Εφόσον αυτός είχε διακηρύξει και συνεχίζει να διακηρύσσει την αφοσίωσή του στη βασίλισσα, γιατί είπε στον πατέρα της ότι θα ωφεληθεί κι αυτός; Ιδίως όταν βλέπουμε ότι πλέον, η ‘Αλισεντ δείχνει να συνειδητοποιεί την τραγωδία του μέχρι τώρα βίου της, την ποδηγέτησή της ουσιαστικά και την ανατροφή της με τέτοιο τρόπο, ώστε οι επιθυμίες/στόχοι του πατρός της, να γίνουν και δικές της.








Το μεγάλο ενδιαφέρον αυτού του επεισοδίου, πέρα απ ΄τις παρασκηνιακές ενέργειες στο Red Keep για να στεφθεί ο νέος βασιλιάς, είναι ότι ο προοριζόμενος για νέος βασιλιάς του Γουέστερος, είναι εξαφανισμένος από προσώπου γης, στο παλάτι έχουν ξαμολυθεί όλοι να τον βρούν, αλλά ο ‘Εγκον Ταργκέρυεν(πολύ καλός ο Tom Glynn Carney), ο περί ου ο λόγος υποψήφιος, δεν έχει καμία μα καμία διάθεση και φιλοδοξία να γίνει βασιλιάς. Αυτό φωνάζει σαν τρελόσκυλο στον αδελφό του, τον επιβλητικότατο πρίγκηπα ‘Εημοντ Ταργκέρυεν (εξαιρετικός ο Ewan Mitchell), που είναι το ακριβώς αντίθετό του : ένας δεινός ξιφομάχος και δρακοκαβαλάρης (του μεγαλύτερου δράκου στον κόσμο, σημειωτέον), σπουδαστής Ιστορίας και Φιλοσοφίας, και με θέληση να γίνει αυτός βασιλιάς… όπως λέει με παράπονο στον σερ Κρίστον. Εδώ και αιώνες η ίδια ιλαροτραγωδία : αυτοί που έχουν και τη θέληση και τα προσόντα να γίνουν αρχηγοί, δεν γίνονται, γιατί στη θέση τους προτιμάνε να βάζουν ανθρώπους απρόθυμους, που άγονται και φέρονται απ ΄τους όπισθεν αυτών και που η απροθυμία τους, σε συνδυασμό με τον μεγάλο θυμό τους που δεν έλαβε κανείς υπόψη τις πραγματικές τους επιθυμίες, φτιάχνουν ένα εκρηκτικό και άκρως επικίνδυνο (για τους υποτελείς τους) μείγμα. Μια ματιά στο «τρελό» βλέμμα του νέου βασιλέα, ‘Εγκον II, να ρίξετε θα το αντιληφθείτε. Η αντιπαράθεση της Ρενίρα (και των υποστηρικτών της) με την χήρα βασίλισσα ‘Αλισεντ (και τους υποστηρικτές της) η οποία ήδη σιγόβραζε όλα αυτά τα χρόνια, τώρα πλέον κοχλάζει κι ετοιμάζεται να τα κάνει όλα γης μαδιάμ, όπως γης μαδιάμ τα κάνει και ο τρομερός δράκος της πριγκίπισσας Ρενίς (της συζύγου του ‘Αρχοντα Κόρλις Βελάρυον), στην καλύτερη σκηνή όλου του επεισοδίου, που συμβολίζει πολλά. Και μπορεί η ‘Αλισεντ (η οποία μάλλον έχει φρίξει με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, και με όσα αναγκάζεται να κάνει)να της είπε σε μία κομβικής σημασίας σύντομη κουβέντα τους, πως η σωστή βασίλισσα πράττει με γνώμονα πάντα, το συμφέρον των υπηκόων της, αλλά η πράξη της πριγκίπισσας Ρενίς, εκεί στη μεγαλειώδη σκηνή της στέψης του πρίγκηπα ‘Εγκον, βασιλιά, δείχνει νομίζω, πως η Ρενίς δεν δίνει δεκάρα τσακιστή για τους υπηκόους, αν έδινε, τότε δε θα εφορμούσε έτσι στη Σέπτα και θα προκαλούσε το χαμό που προκάλεσε. Και ίσως η σύντομη συζήτησή της με τη βασίλισσα, να είχε πάνω της, μεγαλύτερη επίδραση απ΄όσο άφησε να φανεί και αυτό να έσωσε την ‘Αλισεντ και τον νέο εστεμμένο.

Οι περισσότεροι απ’ αυτούς που είχαν διακηρύξει δημοσίως, την υποστήριξή τους στη Ρενίρα, πριν 20 χρόνια, είναι πιά νεκροί, όπως παρατηρεί κάποιο μέλος του Μικρού Συμβουλίου, περσινά-ξινά σταφύλια σκέφτεται ο σερ ‘Οττο και οι λοιποί, και δρομολογούν τη διαδοχή στο θρόνο ενός άνδρα, του γιού της ‘Αλισεντ, του ετεροθαλή αδελφού της νόμιμης διαδόχου του Σιδερένιου Θρόνου,σύμφωνα με την δημοσίως εκφρασθείσα απόφαση του βασιλιά πατέρα της. Θα μεινει η Ρενίρα, που δεν εμφανίζεται ούτε μισό λεπτό σ’αυτό το επεισόδιο, με σταυρωμένα χέρια; Όχι βέβαια, αυτό το γνωρίζουμε ήδη, όπως δυστυχώς φαινεται να γνωρίζουμε και το τέλος της… δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, υποστηρίζουν πως στο Game Of Thrones, ένας άκρως αχώνευτος χαρακτήρας, ο Τζόφρι Μπαράθεον-ο αγαπημένος γιός της τρομερής Σέρσι Λάνιστερ, είχε κάνει λένε, μεγάλο spoiler ήδη απ’το 2013, σε κάποια σεζόν της σειράς, λέγοντας ποιο ήταν το τέλος της ωραίας Ταργκέρυεν, στην μέλλουσα σύζυγό του Μάρτζορι Ταϊρέλ, ενώ την ξεναγούσε στην κρύπτη στα θεμέλεια του Red Keep.







Ο βασικός πόλεμος είναι μεν μεταξύ των Blacks και των Greens, αλλά φαίνεται πως και εντός του Οίκου των Χάϊταουερ, έχει ξεκινήσει ένας μίνι εμφύλιος : ανάμεσα στην…μαριονέτα και σ’αυτόν που κινούσε τόσο καιρό τα νήματά της. Αν πάντως προσέξουμε την ατάκα της ‘Αλισεντ προς την πριγκίπισσα Ρενίς, ″we do not rule,but we may guide the men that do„,το Χέρι δεν χρειάζεται ν’ανησυχεί, η αγαπημένη θυγατέρα του, που μοιάζει όπως της λέει, τόσο πολύ στην μητέρα της, το χει μάθει καλά το μάθημα της πατριαρχίας…




Trivia :

v Η σειρά, όπως δήλωσε ο G.R.R.Martin θα έχει 4 σεζόν.

v Το ξίφος που παραδίδει με συγκίνηση, η ‘Αλισεντ στον γιό της, είναι το περίφημο ξίφος του ‘Εγκον του Κατακτητή, το Blackfyre,το οποίο έφερε πάνω του και ο μακαρίτης ο Βισέρις I.Το στέμμα επίσης που φοράει ο ‘Εγκον, είναι όπως άλλωστε βροντοφώναξε και ο σερ Κρίστον κατά την τελετή στέψης, αυτό που φορούσε ο ‘Εγκον ο Κατακτητής κι έχει περάσει από γενιά σε γενιά.

v Το Dragonpit,βρισκόταν ακριβώς κάτω απ΄την Σέπτα. Ο δράκος της πριγκίπισσας Ρενίς, λέγεται Meleys κι έχει το παρωνύμιο The Red Queen, προηγουμένως ήταν στην κατοχή της Αλίσα Ταργκέρυεν-θείας της Ρενίς, και μητέρας του Βισέρις Ταργκέρυεν. Και ο δράκος του πρίγκηπα Ντέημον ήταν κόκκινος, αλλά εκείνος είχε το παρατσούκλι Blood Wyrm.

v ‘Αλλο ξίφος που αναφέρθηκε σ’αυτή τη σεζόν, και πρόκειται να παίξει κι αυτό σημαντικό ρόλο, είναι το περίφημο Dark Sister, που βρίσκεται στην κατοχή του Ντέημον, πρώτος κάτοχος ήταν η αδελφή-σύζυγος του ‘Εγκον του Κατακτητή, Βισένια.

v Τα τρισχαριτωμένα παιδάκια, που βλέπουμε στα διαμερίσματα της κόρης της ‘Αλισεντ, πριγκίπισσας Χελένα, είναι του Έγκον και της…Χελένα. Η οποία, κατά πως φαίνεται έχει το χάρισμα της προφητείας : στο 6ο επεισόδιο είχε προβλέψει πως ο αδελφός της ‘Εημοντ, θα χάσει το μάτι του. Τη στιγμή που η Άλισεντ τον παρηγορεί για την φάρσα που του σκάρωσαν αδελφός και ανίψια του, και του λέει πως θα ρθει η μέρα που θα έχει κι αυτος τον δικό του δράκο, η Χελένα μονολογεί : ″he will have to close an eye„. Στο 8ο επεισόδιο αλλά και στο παρόν, έχει πεί με ανήσυχη φωνή : ″beware the beast beneath the boards„ αλλά πάλι κανείς δεν την έλαβε σοβαρά υπόψη του και επαληθεύτηκε : με την…εκρηκτική είσοδο της Ρενίς στη Σέπτα.

 Δημοσιεύματα λένε πως ήδη έχουν ξεκινήσει τα γυρίσματα της 2ης σεζόν, αλλά δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το καλοκαίρι του 2023.Η εμφάνιση των ωραίων δίδυμων ser Erryk και ser Arryk Cargyll (τους υποδύονται οι Elliot και Luke Tittensor) έχει τη σημασία της. Τα δύο αδέλφια, προερχόμενα από τον ελάσσονα Οίκο Cargyll έξω απ΄το King's Landing, ήταν αμφότεροι μέλη της King's Guard. Στον εμφύλιο των Ταργκέρυεν, βρέθηκαν ο ένας απέναντι στον άλλο : ο σερ 'Αρυκ, μετά το θάνατο του Βισέρις, τάχθηκε με τον 'Εγκον II (τον νέο βασιλιά δηλαδή), ενώ ο αδελφός του, έφυγε απ΄το Red Keep όπως είδαμε, και πήγε στο Dragonstone, για να γίνει μέλος της φρουράς της Ρενίρα.

 

 













 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Σχόλια