Αίμα και δράκοι : House Of The Dragon,s.1/ep.10

 



Επικό επεισόδιο, αντάξιο των υπολοίπων, ήταν το 10ο και τελευταίο της 1ης σεζόν της σειράς, με τον αμφίσημο τίτλο The Black Queen.

Αμφίσημος, επειδή το επίθετο black, δεν υποδηλώνει μόνο την επικεφαλής της μίας φράξιας εντός του Οίκου των Ταργκέρυεν, που φέρει τα χρώματα του Οίκου : κόκκινο και μαύρο, αλλά και το ότι αυτό το επεισόδιο, ήταν βουτηγμένο στο πένθος, και στον άφατο πόνο. Και ενώ στο προηγούμενο, ένατο επεισόδιο, είχαμε απούσα την πριγκίπισσα Ρενίρα, και παρούσα τη βασίλισσα, τη χήρα βασίλισσα ‘Αλισεντ, σ’αυτό το επεισόδιο γίνεται το αντίστροφο : εκκωφαντικά απούσα, είναι η βασίλισσα-μητέρα του νεοεστεμμένου ‘Εγκον II Ταργκέρυεν, ενώ παρούσα, οργισμένη και παντοιοτρόπως ταλαιπωρούμενη, είναι η πριγκίπισσα Ρενίρα, η οποία στην συγκινητικότερη σεκάνς του επεισοδίου, στέφεται βασίλισσα του Γουέστερος, σε μία…ιδιωτική κατά μία έννοια τελετή, όπου οι υποστηρικτές της, bend the knee, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, ενώπιόν της. Με πόσο βαρύ τίμημα όμως συμβαίνει αυτό, έχουμε την ευκαιρία να  παρακολουθήσουμε στο διάρκειας περίπου 1 ώρας, τελευταίο επεισόδιο που σκηνοθέτησε ο Greg Yaitanes. ‘Οσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο του G.R.R Martin, στο οποίο βασίστηκε, δηλαδή το Fire And Blood,ίσως παρατήρησαν κάποιες διαφορές, αλλά ευτυχώς (για όσους από εμάς δεν το έχουμε διαβάσει), είναι πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η ως ένα βαθμό απόκλιση απ’ το βιβλίο, σ’ένα πάρα πολύ κατατοπιστικό άρθρο του,στην ιστοσελίδα του Vanity Fair, ο Josh Wigler, μας παρουσιάζει τις διαφορές αυτού του επεισοδίου απ’ το βιβλίο που αποτέλεσε τη βάση του, και λέει χαρακτηριστικά ότι το γεγονός πως το βιβλίο έχει γραφτεί απ’την οπτική γωνία αναξιόπιστων αφηγητών, έδωσε στους σεναριογράφους της σειράς τη δυνατοτητα να προσθέσουν πράγματα, να παραλείψουν, ή και ν’αντιστρέψουν χαρακτήρες. Φερειπείν, συγκεκριμένη ενέργεια του πρίγκηπα Ντέημον, προς την ανεψιά-σύζυγό του Ρενίρα, εκεί προς το τέλος του επεισοδίου, δεν υπάρχει στο βιβλίο του Martin, αλλά θεωρώ ότι η προσθήκη της έγινε για να διατηρηθεί ακριβώς η όποια σχηματισμένη ήδη εντύπωσή μας για το άτομό του, και δη πως είναι άκρως επικίνδυνος, ακόμη και για τους πιο κοντινούς του ανθρώπους…

Η Ρενίρα λοιπόν, σε μία φοβερή σκηνή στην αρχή του επεισοδίου, βιώνει την συγκλονιστικότερη εμπειρία που μπορεί να βιώσει μία μητέρα : ετοιμάζει το θνησιγενές παιδί της (το τρίτο κατά σειρά απ΄τον γάμο της με τον θείο της, Ντέημον Ταργκέρυεν) να το θάψει, αναλαμβάνοντας η ίδια να το ετοιμάσει όπως ετοιμάζουν τους νεκρούς οι Silent Sisters, τις οποίες είδαμε επίσης, και στο 9ο επεισόδιο να ετοιμάζουν προς ταφήν, τον βασιλιά Βισέρις I. Είναι σημαδιακότατο βεβαίως ότι το παιδί αυτό δεν είναι σαν τα άλλα, δεν έχει εντελώς ανθρώπινη μορφή (ώστε ν’αναρωτιόμαστε τί τύχη θα είχε αυτό το πλάσμα εάν γεννιόταν ζωντανό),και η πρόωρη, εσπευσμένη έξοδός του απ’ το σώμα της μητέρας του, προκαλείται απ΄την τραγική είδηση του θανάτου του Βισέρις, που μαθαίνει η Ρενίρα. Για την ακρίβεια οι πόνοι της (πρόωρης) γέννας, πιάνουν την πριγκίπισσα, μόλις ακούει δια στόματος πριγκίπισσας Ρενίς, ότι ο ετεροθαλής αδελφός της Ρενίρα, ‘Εγκον, στέφθηκε πανηγυρικά, ενώπιον όλου του Kings Landing, νέος άρχων των 7 βασιλείων. Κάθε φορά που η Ρενίς, προφέρει τ’ όνομά του, το μωρό στην κοιλιά της πριγκίπισσας αγριεύει, κι εμείς βλέπουμε στις οθόνες μας έναν δράκο να βρυχάται.







 

Τις βάσεις του πολέμου που θα ξεσπάσει σε πλήρη εξέλιξη,στις επόμενες σεζόν, του περίφημου Dance of the dragons δηλαδη, και την προετοιμασία των δύο αντιμαχόμενων πλευρών,θέτει αυτό το επεισόδιο, με μία σειρά εντυπωσιακότατων σκηνών, αντάξιων μεσαιωνικού δράματος. Η βασίλισσα πλέον, Ρενίρα Ταργκέρυεν, μην έχοντας ακόμη συνέλθει, ούτε σωματικά ούτε ψυχολογικά, απ’ τη συμφορά που τη βρήκε, πηγαίνει εσπευσμένα στην αίθουσα πολεμικών συσκέψεων, όπου βρίσκεται ο σύζυγός της, Ντέημον φυσικά, και οι υπόλοιποι σύμβουλοί της-υποστηρικτές της. Είναι ωραιότατο το περίφημο Painted Table, η μεγάλη ξύλινη τράπεζα στο κέντρο της τεράστιας αίθουσας, στην οποία είναι ζωγραφισμένος ο χάρτης του Γουέστερος και πάνω του τοποθετούνται, σα να πρόκειται για ένα παιχνίδι σκακιού, τα διάφορα πιόνια σ’αυτόν τον πόλεμο που μοιάζει τελικά, να οφείλεται στην μεγάλη αγάπη δύο πατεράδων προς τις μονάκριβες θυγατέρες τους… Σκεφτείτε το λίγο : απ ΄τη μια ήταν ο βασιλέας Βισέρις, ο οποίος πεισματικά, μέχρι έσχατου τέλους, όρισε ως μοναδική διάδοχό του, την πρωτότοκη κορη του, σπάζοντας έτσι ανδροκρατική παράδοση αιώνων, και σε πείσμα των υπόλοιπων αρσενικών τέκνων του. Απ΄την άλλη, κι αν ακόμη ο έτερος διεκδικητής του Σιδερένιου Θρόνου είναι άνδρας, η όλη διεκδίκηση είχε ξεκινήσει πιο παλιά, αυτός ο οποίος ορέγεται τον Θρόνο, και προώθησε την κόρη του μέχρι το κλινάρι του Βισέρις, ήταν φυσικά το Χέρι του Βασιλιά, ο σερ ‘Οττο, και η αγαπημένη του κόρη Άλισεντ.

Και έχει την σημασία του αυτό, σε μία ,επαναλαμβάνω, σεξιστική παράδοση την οποία φαίνεται πως ασπαζόταν η πλειοψηφία στο Γουέστερος. ‘Αλλωστε εκτός της Ρενίρα, η οποία στέκεται στο ύψος των βασιλικών-αρχηγικών καθηκόντων της, έχουμε κι άλλη μία δυναμική γυναικεία φιγούρα, την πριγκίπισσα Ρενίς, η οποία εξελίσσεται σε ένθερμη οπαδό της ανεψιάς της, και αυτό φαίνεται στη σκηνή όπου μιλάει με τον αναρρωνύοντα (ναι, είναι ζωντανός) σύζυγό της, ‘Αρχοντα Κόρλις Βελάρυον. «Αυτό το κορίτσι» του λέει, «είναι η μόνη που κρατάει ενωμένο το βασίλειο αυτή τη στιγμή», και είναι σημαντικό, ότι η Ρενίρα, αποδεικνύει πως άκουγε πολύ προσεκτικά όσα της έλεγε ο πατερας της, περί του σωστού άρχειν. Κατι που δεν φαίνεται όμως, να την προστατεύει απ’ τις απρόβλεπτες αντιδράσεις του Ντέημον, ο οποίος σε μία φοβερή σκηνή κάνει κάτι που κανείς δε θα περίμενε−φαντάζομαι πως όλοι εμείς που πειστήκαμε για το πάθος του προς την ανεψιά του, πάθος που έφτασε μέχρι το γάμο μεταξύ τους, δεν περιμέναμε απ΄αυτόν ν’αντιδράσει έτσι. Κι έχει τρομερό ενδιαφέρον αυτή η σκηνή, όπως και η συνολική παρουσία του Ντέημον σ’αυτό το επεισοδιο (φοβερός ο Matt Smith, σταθερά), που δείχνει να διαφοροποιείται απ ΄την χαμηλότονη, αδιάφορη για τη διαδοχή, και…τρυφερή παρουσία που επέδειξε σε προηγούμενα επεισόδια και συγκεκριμένα όταν η δεύτερη σύζυγός του ήταν ακόμη εν ζωή.Τότε είδαμε, έναν Ντέημον που ενδιαφερόταν μόνο για τη μελέτη και την οικογένειά του, απολαμβάνοντας την πλούσια ζωή στο Pentos, τώρα που έχουν μεσολαβήσει θάνατοι, και ξανά γάμοι, βλέπουμε έναν Ντέημον που έχει παρει φόρα-υποστηρικτή της βασίλισσας συζύγου του, μεν, αλλά και με τάσεις να κάνει του κεφαλιού του δε, κι αυτό εν καιρώ πολέμου, δεν είναι απαραιτήτως σοφό. Ίσως αυτή η διαφοροποίηση απ’ το βιβλίο, να θέτει και τις βάσεις για περαιτέρω εξελίξεις στη σχέση Ρενίρα-Ντέημον, που ενδέχεται να παρακολουθήσουμε στις επόμενες σεζόν.








Στην επόμενη σεζόν επίσης, θα παρακολουθήσουμε τις περιπέτειες του μεγαλύτερου γιού της Ρενίρα (απ’τον σερ Χάροουιν Στρονγκ), του πρίγκιπα Τζεσέρις,ο οποίος αναλαμβάνει να επισκεφτεί το Vale και το Winterfell αλλά και την μεγαλύτερη πόλη του Βορρά, το White Harbor.

Αν το θνησιγενές παιδί της Ρενίρα, και η στέψη της αποτελούν τα δύο σημαντικότερα γεγονότα του επεισοδίου, υπάρχει και τρίτο, που συμπληρώνει το σετ : άλλη μία τραγωδια χτυπάει τη Ρενίρα, και αυτή ακριβώς η στιγμή είναι προφανώς ο συνδετικός κρίκος με τη 2η σεζόν που θ’ακολουθησει. Ο πολύ συμπαθής δεύτερος γιός της Ρενίρα, ο Λουσέρις/Λούκ, αναλαμβάνει να επισκεφτεί με τον δράκο του το Storms End, την έδρα του Οίκου Μπαράθηον (εκπληκτικά πλάνα πραγματικά, όπου έχουμε την ευκαιρία να δούμε και το εξωτερικό του κάστρου) για να θυμίσει στον τωρινό κάτοχο του θρόνου εκεί, τους όρκους πίστης στη μητέρα του που είχαν δώσει πριν 20 χρόνια. Λογαριάζει όμως χωρίς τον ξενοδόχο που είναι φυσικά, η αντίπαλη πλευρά : ήταν δυνατόν οι Πράσινοι να μην έχουν στείλει αντιπρόσωπο; ο ετεροθαλής αδελφός της Ρενίρα, και θείος του Λουσέρις, ο τρομερός πρίγκηπας Έημοντ ο Μονόφθαλμος, βρίσκεται ήδη εκεί και δεν ξέρουμε τι επίδραση είχε το εντυπωσιακό ζαφείρι με το οποίο έχει βουλώσει την τρύπα που χάσκει εκεί που ήταν παλιά το αριστερό μάτι του,στις κόρες του ‘Αρχοντα του Storms End, ο οποιος δε φαινεται και πολύ πρόθυμος να σεβαστεί τους όρκους που ειχε δωσει ο πατερας του, πριν 20 χρόνια−και γιατί να το κάνει άλλωστε; Η τραγική κατάληξη αυτής της…ατυχούς συνάντησης των δύο συγγενών, σφραγίζει το τελευταίο επεισόδιο, κι εμείς βγάζουμε μολύβι και χαρτί και μετράμε νεκρούς και ζωντανούς. Κι ακόμη ο πόλεμος, δεν έχει καν αρχίσει.




 

 

Trivia :

·        Η σειρά φαίνεται πως έκανε ένα άκρως δυνατό ξεκίνημα, ο μέσος όρος τηλεθέασης κάθε επεισοδίου ήταν 29 εκατομμύρια τηλεθεατές, και μιλάμε για την παρούσα 1η σεζόν ακόμη. Το Game Of Thrones, στην τελευταία σεζόν του (2019), είχε κατά μέσο όρο 44 εκατομμύρια τηλεθεατές ανά επεισόδιο.

·        Δημοσιεύματα λένε πως τα γυρίσματα της 2ης σεζόν θα ξεκινήσουν μέσα στο 2023, οπότε αναμένεται να κανει πρεμιέρα το 2024. Απ΄την 2η σεζον, θα λείπει ο Miguel Sapochnik.

·        Ο απιστευτος δράκος, στον οποίο τραγουδάει ο Ντέημον, είναι ο δράκος του βασιλιά Τζεχέρις, ονόματι Vermithor. Το εξαιρετικό soundtrack της σεζόν, δια χειρός Ramin Djawadi, εχει ηδη κυκλοφορήσει και είναι αναρτημένο στο yt.

 

 

 
















 

 

 

Σχόλια